http://parismorningsnewyorknights.blogspot.com/2015/12/an-ode-to-san-francisco.html Wild Young Minds: Ik doe maar wat

Tuesday, July 1, 2014

Ik doe maar wat

This poem is meant to be in Dutch, sorry for the English/French/Spanish/whateverothercountryintheworld readers. 

Misschien zou het wel fijner zijn
Om gewoon maar wat te doen
Niets af te spreken, vast te leggen
Maar gewoon te zijn, te leven en te doen
Zonder iets tegen iemand te zeggen

Misschien zou het wel fijner zijn
Nooit een antwoord te geven
Aan wie het dan ook vragen zal
Niet meer naar een verklaring te streven
Van wat, waar en waarom vooral

Misschien zou het wel fijner zijn
Om doelloos rond te lopen
Te gaan, te zien en te ondernemen
Zonder dat er mensen zijn die hopen
Dat zorgt vast voor minder problemen

Misschien zou het wel fijner zijn
Om nergens iets van te vinden
Niets te zeggen, nooit te discussiëren
Maar gewoon de wereld zien zoals ‘ie is
En dat te accepteren

Maar wat als ik me dan ga vervelen
En waar moet ik dan betekenis aan geven
Ineens kan het me niet meer zoveel schelen
Want ik doe maar wat,

en dat is het fijne van het leven

No comments:

Post a Comment